۲۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۵

معاون عمرانی فرماندار قوچان:

نرخ بیکاری در قوچان بیش از میانگین کشوری است

نرخ بیکاری در قوچان بیش از میانگین کشوری است

قوچان- معاون عمرانی فرماندار قوچان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در قوچان بیش از میانگین‌های کشوری است، گفت: نرخ بیکاری در قوچان ۱۹.۷۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فتاح حسینی عصر جمعه در حاشیه سرکشی از خانواده‌های قوچانی جان‌باخته در حادثه معدن طبس در سالن اجتماعات فرمانداری ضمن تقدیر از دولت جهت سرکشی ویژه از این خانواده‌ها، اظهار کرد: طی هفته گذشته نیز نماینده مقام معظم رهبری با حضور در منزل این جان‌باختگان از بازماندگان دلجویی کردند.

معاون عمرانی فرماندار قوچان بابیان اینکه علیرغم فاصله ۶۰۰ کیلومتری تا طبس تعداد ۶۰ خانواده در این معدن مشغول به کار هستند، گفت: متأسفانه در این حادثه ۸ نفر از شهرستان قوچان جان خود را از دست دادند که ۷ نفر در این شهر تدفین و یک نفر نیز در مشهد به خاک سپرده شد.

وی با یادآوری این موضوع که وضعیت شاخص بیکاری در استان خراسان رضوی نسبت به کشور خوب بوده اما نرخ بیکاری در قوچان از میانگین کشوری نیز بالاتر است، افزود: نرخ بیکاری در قوچان ۱۹.۷۲ درصد است که این شاخص در استان ۱۱.۹ درصد و در کشور ۱۷.۲ درصدی را داراست.

حسینی ادامه داد: در قوچان تقریباً ۲۰ درصد از افراد جویای کار مشکل بیکاری دارند و به خاطر مجبور به انتخاب چنین شغل سختی آن‌هم در با این راه دور می‌شوند.

معاون عمرانی فرماندار قوچان بابیان اینکه متأسفانه در لیست جان‌باختگان قوچانی رتبه ۱۸۰ کنکور نیز مجبور به انتخاب این شغل شده است، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اصلی جامعه به‌ویژه منطقه قوچان بحث بیکاری و شغل است و با توجه به اینکه اصلی‌ترین درآمد مردم این منطقه از راه کشاورزی و دامداری است، خشک‌سالی‌های اخیر نیز مشکلات زیادی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

قوچان رتبه اول تنش آبی در استان را دارد

وی با اشاره به اینکه قوچان بالاترین تنش آبی استان را دارد، گفت: وابستگی این منطقه به آب‌های سطحی همچون حوزه آبریز کشف رود و اترک است و خشک‌سالی‌ها اولین تأثیر را بر روی کسانی می‌گذارد که از آب‌های سطحی استفاده می‌کردند.

حسینی اضافه کرد: یک چاه کشاورزی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۰۰ نفر کار ایجاد می‌کند و خشک‌سالی‌ها تأثیر مستقیم بر کشاورزی و اشتغال داشته است.

کد خبر 6253697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha